Ustanovitelj zavoda je občina Šmartno pri Litiji.
Odlok o ustanovitvi je bil sprejet 13. 5. 2004 (Ur. list RS 61/2004). Odlok o ustanovitvi je bil spremenjen in dopolnjen 26. 5. 2007 (Ur. list RS 50/2007), 11. 2. 2010 (Ur. list RS 13/2010), 23. 12. 2010 (Ur. list RS 31/2010) in 1. 12. 2011 (Ur. list RS 101/2011).
V skladu z Aneksom št. 2 k Pogodbi o razdružitvi skupnega premoženja med občinama Litija in Šmartno pri Litiji, ki je stopil v veljavo 1. 1. 2008, se je Javni zavod Vzgojno-varstveni zavod Litija razdružil. Od njega se je odcepila enota Ciciban in se pripojila k Osnovni šoli Šmartno. Enota vrtca je tako postala sestavni del OŠ Šmartno.
Zavod opravlja program osnovnošolskega izobraževanja, ki obsega obvezni in razširjeni program. Obvezni program: obvezni predmeti, izbirni predmeti, ure oddelčne skupnosti, prilagojeni program. Razširjeni program: podaljšano bivanje, jutranje varstvo, dodatni pouk, dopolnilni pouk, interesne dejavnosti, šola v naravi, druge dejavnosti.
Ravnatelj je pedagoški in poslovodni organ šole in vrtca.
Pomočnik ravnatelja opravlja naloge, za katere ga pisno pooblasti ravnatelj.
Svet šole sestavlja 11 članov: trije predstavniki ustanovitelja, pet predstavniki delavcev šole in trije predstavniki staršev. Predstavniki ustanovitelja so: Andrej Cerjak, Lilijana Bučar in Ana Bašelj, trije predstavniki staršev pa so: Katarina Rovšek, Aleksandra Ceglar Vidmar in Ernest Mrzel. Predstavniki zaposlenih so: Maja Gorše, predsednica sveta zavoda, Vida Krajnc, Melita Peskar, Tjaša Mihelič in Helena Lokar Femec.
Svet šole ima razen pristojnosti, ki jih določa zakon, še naslednje pristojnosti:
- predlaga ustanovitelju spremembo in razširitev dejavnosti,
- daje ustanovitelju mnenje in predloge o posameznih vprašanjih,
- po potrebi natančneje določi postopek volitev delavcev v svet šole,
- sprejema pravila in druge splošne akte šole, ki jih določajo ta pravila ali drug splošni akt šole,
- sprejema letni delovni načrt šole in poročilo o njegovi izvršitvi,
- obravnava letno in polletno poročilo o vzgojni in izobraževalni problematiki,
- odloča o pritožbah v zvezi s statusom učenca,
- odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja,
- razpisuje volitve predstavnikov v svet šole,
- določa finančni načrt in sprejema zaključni račun šole,
- imenuje in razrešuje ravnatelja,
- opravlja druge naloge, določene z zakonom ali aktom o ustanovitvi in s temi pravili ter drugimi akti šole.
Učiteljski zbor sestavljajo vsi učitelji šole, delavci šolske svetovalne službe, računalnikar in knjižničarka. Učiteljski zbor obravnava in odloča o strokovnih vprašanjih, povezanih z vzgojno-izobraževalnim delom, daje mnenja o letnem delovnem načrtu, odloča o vzgojnih ukrepih in opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Oddelčni učiteljski zbor sestavljajo učitelji, ki opravljajo vzgojno-izobraževalno delo v posameznem oddelku. Oddelčni učiteljski zbor obravnava vzgojno-izobraževalno problematiko v oddelku.
Razrednik vodi delo oddelčnega učiteljskega zbora, analizira vzgojne in učne rezultate oddelka, skrbi za reševanje vzgojnih in učnih problemov posameznih učencev, sodeluje s starši in šolsko svetovalno službo, odloča o vzgojnih ukrepih ter opravlja druge naloge v skladu z zakonom.
Strokovne aktive v šoli sestavljajo učitelji oziroma istega predmeta oziroma podobnih predmetnih področij. Sestati se morajo najmanj dvakrat letno. Naloge strokovnih aktivov:
- načrtovanje projektnega dela, dni dejavnosti, šole v naravi in ekskurzij,
- načrtovanje roditeljskih sestankov (oblikovanje predlogov za teme in vsebine),
- oblikovanje predlogov za nabavo opreme, učbenikov, šolskih pripomočkov,
- načrtovanje prednostnih nalog, predlogi za praznovanje pomembnejših dni na šoli,
- oblikovanje kriterijev ocenjevanja in preverjanja, oblikovanje načrta preverjanja in ocenjevanja,
- priprava letnih načrtov in njihova uskladitev z učnimi načrti (posodobitev učnih načrtov),
- analiza vzgojnega in izobraževalnega dela, sodelovanje z ostalimi aktivi, šolsko svetovalno službo, oblikovanje skupnih predlogov za sestanke študijskih skupin,
- strokovno izpopolnjevanje, izobraževanje in profesionalni razvoj strokovnih delavcev, priprava predloga izobraževanja strokovnih delavcev,
- aktivnosti med predmetnega načrtovanja in izvajanja pouka,
- načrtovanje medsebojnih hospitacij,
- načrtovanje dodatnega in dopolnilnega pouka,
- načrtovanje in izvedba pomoči za učence s posebnimi potrebami,
- načrtovanje dela za učitelje pripravnike, mentorstvo študentom.
Seznam strokovnih aktivov
Štev.
|
STROKOVNI IN PREDMETNI AKTIVI
|
VODJA
|
1
|
slovenščina, glasbena vzgoja, knjižnica, likovna vzgoja
|
Tadeja Kreča
|
2
|
matematika, fizika, tehnika in tehnologija, tehniški dnevi
|
Andrej Hauptman
|
3
|
angleščina, nemščina
|
Sabina Slana Cvikl
|
4
|
kemija, biologija, gospodinjstvo, naravoslovje
|
Barbara Juhant Selak
|
5
|
športna vzgoja
|
Simona Kovač
|
6
|
zgodovina, geografija, državljanska in domovinska vzgoja ter etika
|
Katja Strmljan
|
7
|
prvo triletje
|
Mateja Groznik
|
8
|
drugo triletje
|
Jerneja Fortuna
|
9
|
dodatna strokovna pomoč
|
Tanja Sadar
|
10
|
oddelki podaljšanega bivanja – OPB
|
Alenka Mehle
|
11
|
računalništvo in informacijska podpora
|
Boštjan Pogač
|
12
|
aktiv podružničnih šol
|
Tjaša Mihelič
|
13
|
matematika (učitelji matematike od 1. - 9. r)
|
Bojana Lakić
|
14
|
slovenščina (učitelji slovenščine od 1. - 9. r)
|
Maja Šturm Razboršek
|
15
|
tuji jeziki
|
Barbara Lukač Patarčec
|
16
|
naravoslovje
|
Vida Krajnc
|
17
|
družboslovje 1. - 4. r.
|
Polona Zagorc
|
18
|
družboslovje 5. - 9. r.
|
Sonja Marin
|
19
|
tehnika in tehnologija
|
Boštjan Pogač
|
20
|
glasbena umetnost
|
Mateja Potrebuješ Simonič
|
21
|
šport
|
Simona Kovač |
Za organizirano uresničevanje interesa staršev se oblikuje svet staršev. Svet staršev je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, ki ga starši izvolijo na roditeljskem sestanku oddelka. Mandat članov sveta staršev traja 2 leti. Član sveta staršev je lahko ponovno izvoljen. Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj.
Svet staršev:
- predlaga nadstandardne programe,
- daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah,
- daje mnenje o predlogu programa razvoja šole in k letnemu delovnemu načrtu,
- razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno - izobraževalnem delu,
- voli predstavnike v svet šole,
- opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi,
- obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno - izobraževalnim delom.
Za uveljavljanje svojih pravic in interesov se oddelčne skupnosti preko svojih predstavnikov povezujejo v skupnost učencev šole, ki sprejme letni program dela.
Naloge:
- zbira mnenja in predloge oddelčnih skupnosti, ki se nanašajo na program pouka, dneve dejavnosti, ekskurzije, ...
- spremlja uresničevanje pravic in dolžnosti učencev;
- opozarja na kršitve le teh;
- organizira šolske prireditve, sodeluje pri šolskem radiu in časopisu;
- načrtuje in organizira skupne akcije;
- predlaga izboljšave bivalnega okolja;
- oblikuje predloge za pohvale, nagrade in priznanja učencem;
- opravlja druge naloge, za katere se dogovorijo učenci.
Skupnost učencev šole ima mentorja, ki ga imenuje ravnatelj izmed strokovnih delavcev šole. Mentorja lahko predlagajo predstavniki oddelčnih skupnosti.
Je izvršilni organ skupnosti učencev šole. Sestavljajo ga učenci, ki jih izvoli skupnost učencev šole. Število predstavnikov se določi glede na število oddelkov v šoli, ne more pa biti manjše od 9.
Šolski parlament se skliče najmanj dvakrat letno. Skliče ga ravnatelj ali mentor skupnosti učencev šole.
Predloge, mnenja in pobude, oblikovane v skupnosti učencev, vsaj enkrat letno obravnavajo učiteljski zbor, svet staršev in svet šole.