Opis učnih težav
- ovirano procesiranje jezikovnih sporočil
- težave v izražanju ali razumevanju jezika
- napačna raba slovničnih pravil jezika (skloni, število, spol …)
- nespretnost v komunikaciji
- težave z razumevanjem vprašanj in sledenjem navodilom
- nerazumevanje slišanega ali prebranega
- šibko razumevanje časovnih in prostorskih konceptov
- težave z razumevanjem figurativnega jezika (metafore, besedne igre …)
- težave v socialnih veščinah
- počasen tempo predelovanja jezikovnih informacij
- težave s priklicem besed
- težave pri pripovedovanju in nalogah esejističnega tipa
- težave pri obnovi zgodbe, opisu dogodka, izražanju navodil
- premori med govorjenjem, zatikajoč govor, besede se ponavljajo, nepovezano zaporedje podrobnosti, veliko je popačenih ali izmišljenih besed
- počasen napredek pri branju, pisanju, naravoslovnih in družboslovnih predmetih
Prilagoditve
- veččutno učenje (združevanje vizualnih sredstev z besednim sporočilom)
- preverjanje razumevanja, učenec naj ponovi povedano
- pri dajanju navodil se učenca pokliče po imenu
- jasno, natančno in sistematično podajanje znanja
- poudariti pomembna dejstva
- strukturirane zahteve, pri manj strukturiranih (prosti spis) pomoč z opornimi točkami
- dodaten čas za preverjanje razumevanja
- upočasnjen tempo podajanja informacij
- abstraktno vsebino se poda na bolj konkreten način
- uporaba didaktičnih pripomočkov (ilustracije, skice, miselni vzorci, grafoskop, diaprojektor, računalnik …)
- priprava pisnih gradiv
- razčlenitev vsebine na manjše vsebinske enote
- prilagojene, strukturirane domače naloge, poredovane na učencu razumljiv način
- prilagojen način postavljanja vprašanj pri preverjanju in ocenjevanju znanja (kratka, enoznačna, konkretna, preverjanje razumevanja vprašanj)
- več časa za povratno informacijo
- uporaba opor pri preverjanju in ocenjevanju znanja